Blog

CARA MENGATASI PSORIASIS 1. AMBIL SUPLEMEN KESIHATAN Cara mengatasi psoriasis adalah dengan amalkan pengambilan suplemen untuk mengurangkan simptom psoriasis secara nutrisi dari dalam. Minyak ikan omega-3, vitamin D, milk thistle (tumbuhan herba), aloe vera, anggur oregon dan EPO dikenalpasti antara yang boleh meredakan simptom ringan psoriasis menurut National Psoriasis Foundation. Ia...
PUNCA PSORIASIS Penyakit psoriasis ini sebenarnya melibatkan sel kulit yang cepat membahagi. Sel kulit yang terlibat dipanggil sebagai Keratinocyte. Ia merupakan sel yang akan mengekalkan integriti kulit supaya ia boleh berfungsi sebagai lapisan yang kalis air, mengelakkan jangkitan bakteria dan beberapa fungsi yang lain. Apabila ia terlalu cepat membahagi, ia...
APA ITU PENYAKIT PSORIASIS? Penyakit psoriasis adalah gejala yang timbul pada kulit. Kulit jadi berpenyakit, tetapi tidak berjangkit. ‎Hampir semua jenis psoriasis diiringi dengan sengal dan pegal pada sendi, ‎banyak kelemumur di kulit kepala, kuku jari-jari kaki dan/atau tangan menebal, bergumpal membengkok, berwarna kuning-kecoklatan. ‎ PERBEZAAN ANTARA 5 JENIS PENYAKIT...
CARA MENGHILANGKAN JERAGAT DI MUKA DENGAN SELAMAT Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Kalau anda serius nak hilangkan jeragat anda, anda WAJIB tahu punca jeragat di muka terlebih dahulu sebelum mengatasinya. Bila dah tahu punca, senanglah anda...
PUNCA JERAGAT DI MUKA. APA ITU JERAGAT? BAHAYA KE? Sebelum admin share punca jeragat di muka, anda setuju tak yang “jeragat sememangnya tak dapat dipisahkan dengan wanita”? Yelah, antara perkara yang paling menakutkan bagi golongan wanita ialah jeragat di kulit muka. Admin memang faham sangat mereka yang mengalami masalah jeragat ini. Kita...
CARA HILANGKAN EYEBAG Mata antara anugerah Allah yang paling berharga. Sebab itulah ada pepatah yang berbunyi “dari mata turun ke hati”. Memang benar rasa cinta dan kekaguman bermula dari jelingan mata yang mempesona! Ibarat panahan cinta menikam tepat ke hati. Chewaaahh! Jadi, amat penting bagi kita untuk menjaga kesihatan mata...
If you are foundation-phobic, BB creams and CC creams are a great substitute for the regular foundation and CC cushions. But what really makes a CC cream different from a liquid foundation? Honestly, all these options will give you a great finish to your makeup but most of the times it...
PUNCA EYEBAG? APAKAH EYEBAG? Bangun tido dalam keadaan eyebag bengkak berkilo-kilo memang tak best!!! hilang mood satu hari. Nak jumpa orang pun segan. Pernah rasa macam ni tak? Eyebag atau mata panda adalah mimpi ngeri yang kita sendiri pernah alami sejak dari usia remaja lagi. Makin berusia makin lah nampak bengkak...
CARA BERSIHKAN MUKA ALA KOREA Kalau nak diikutkan cuaca di Korea tidak sepanas di Malaysia, mungkin kulit gadis dan wanita di sana lebih sihat berbanding kita di sini kan? Tapi, tidak juga… ada antara mereka turut mengalami masalah kulit berjerawat yang dipengaruhi faktor pemakanan, hormon, rutin kebersihan diri dan sebagainya....

© 2017 Jardin Beauty Sdn Bhd. All Rights Reserved.