Blog

4 Punca Jeragat Di Muka Yang Anda Wajib Tahu

PUNCA JERAGAT DI MUKA. APA ITU JERAGAT? BAHAYA KE?

4 Punca Jeragat Di Muka Yang Anda Wajib Tahu | MaryJardin.co

Sebelum admin share punca jeragat di muka, anda setuju tak yang “jeragat sememangnya tak dapat dipisahkan dengan wanita”? Yelah, antara perkara yang paling menakutkan bagi golongan wanita ialah jeragat di kulit muka. Admin memang faham sangat mereka yang mengalami masalah jeragat ini.

Kita akan rasa malu nak keluar rumah, nak keluar pergi kerja pun terpaksa tepek makeup tebal-tebal semata-mata nak tutup jeragat. Malah, keyakinan diri kita pun semakin kurang. Betul kan?

Secara ringkasnya, jeragat ialah tompok-tompok hitam diwajah. Ini terhasil daripada pengumpulan sel-sel kulit yang mati dan pembentukan minyak di liang-liang muka. Selalunya ianya hadir dibahagian hidung, dahi, pipi dan dagu.

Jom kita semak punca jeragat di muka. Tak kenal maka tak cinta 🙂 kalau anda serius nak hilangkan jeragat anda, anda WAJIB tahu punca terjadinya perkara ini. Bila dah tahu punca, senanglah anda nak selesaikan masalah ni kan.

4 PUNCA JERAGAT DI MUKA YANG ANDA WAJIB TAHU SEBELUM MENGATASINYA

1. Sinaran UV Daripada Matahari

Punca jeragat di muka yang utama adalah disebabkan sinaran UV daripada matahari. Sinaran ini akan tembus ke dalam kulit muka lalu menyebabkan kulit wajah bertindak menghasilkan pigment hitam (jeragat) yang berfungsi untuk mengelakkan sinaran uv itu tembus kedalam kulit lebih dalam sehingga boleh menyebabkan kanser kulit. Mengikut kajian antarabangsa, sinaran uv juga terhasil daripada lampu kalimantang. Majoriti wanita mendapat jeragat hasil daripada terdedah kepada lampu kalimantang di pejabat dan rumah.

2. Tekanan Perasaan

Tekanan ditempat kerja mahupun dirumah juga menjadi salah satu punca jeragat di muka. Ini disebabkan oleh kadar radikal bebas didalam badan meningkat apabila seseorang itu tertekan. Radikal bebas menjadi penyebab utama dari dalam badan sehingga menyebabkan terjadinya jeragat degil dan hitam di wajah. Radikal bebas akan membuat kulit wajah berinteraksi sehingga terhasilnya tompok-tompok hitam dan gelap. Lagi tinggi kadar tekanan anda, lagi banyak jeragat akan muncul.

3. Persekitaran Tercemar

Suka atau tidak, persekitaran kita sekarang sangat tinggi kadar pencemarannya. Sekaligus menyebabkan badan menghirup udara yang kotor. Udara tercemar ini akan meningkatkan kadar radikal bebas dalam badan. Lihat point diatas, radikal bebas menjadi faktor terbesar dalam penghasilan jeragat di wajah anda.

4. Tersalah Pakai Krim Anti Jeragat 

Punca jeragat di muka disebabkan tersalah pakai krim anti jeragat kerap terjadi, niat dihati nak pulihkan jeragat, tapi akibat produk mengandungi bahan merbahaya, lain pulak jadinya pada kulit. Hati-hati dalam pemilihan sapuan dari luar. Kerana andai tersalah pakai produk, kulit lapisan luar akan jadi sangat nipis dan sangat sensitif pada sinaran uv.

Ini lah perkara perkara yang perlu anda ketahui tentang bagaimana terhasilnya jeragat diwajah. Sekarang kita dah tahu punca-punca jeragat di muka, next post admin akan bagi tips bagaimana cara hilangkan jeragat anda.

MARY JARDIN COLLAGEN SERUM SEMULAJADI

Ramai yang rasa putus asa, membazir duit dan redha dengan keadaan kulit muka yang berjeragat. Iyalah, dah cuba bermacam-macam produk tetapi tiada kesan. Ada yang sanggup berhabis duit pergi ke saloon kecantikan, laser namun masih tiada kesan yang memuaskan. Sebenarnya, kita tak boleh putus asa. Setiap penyakit pasti ada penawarnya. Yang penting kita usaha dan tawakal.

Mungkin produk itu, tak sesuai dengan kulit kita. Tapi sesuai dengan orang lain. Jadi, kita kena cuba sehingga kita jumpa dengan penawar masalah kulit kita. Tak salah pun kita nak cuba bermacam-macam produk. Yang penting kita tahu kandungan dalam produk tersebut. Jangan ada bahan yang bersifat menghakis kulit. Dikhuatiri, kulit muka kita bertambah teruk. Pastikan:-

  • TIADA bahan kimia terlarang
  • TIADA paraben
  • TIADA pewarna tiruan
  • TIADA mercury
  • TIADA steroid
  • TIDAK menghakis kulit
  • TIADA kesan sampingan
  • TIADA BAHAN MENCURIGAKAN SEPERTI PLASTIK ATAUPUN BENDASING LAIN

Selain cari produk yang lulus KKM, pastikan juga ianya Halal dan paling bagus kandungan dalam produk itu berasaskan bahan semulajadi. Anda boleh mencuba Collagen Serum Semulajadi yang pastinya lulus KKM, halal dan selamat dipakai tanpa kesan sampingan ini dari produk Mary Jardin.

4 Punca Jeragat Di Muka Yang Anda Wajib Tahu | MaryJardin.co

4 Punca Jeragat Di Muka Yang Anda Wajib Tahu | MaryJardin.co

Bagaimana? Mudah kan?

Untuk Memesan Mary Jardin Collagen Serum Semulajadi ini? Dapatkan Mary Jardin Collagen Serum Semulajadi original hanya di website maryjardin.co

CLICK link di bawah untuk memesan:

ANTI-AGING COLLAGEN SERUM WITH SUNBLOCK SPF 30

 

 

Comments:

  1. […] berdepan dengan masalah tersebut. Kalau anda serius nak hilangkan jeragat anda, anda WAJIB tahu punca jeragat di muka terlebih dahulu sebelum […]

Leave a Comment

Your email address will not be published.